Verslag De Kracht van Lokale Stationsomgevingen

Op donderdagmiddag 30 november vond in De Kargadoor te Utrecht een boeiend minisymposium plaats, georganiseerd door de Vereniging Station Lokaal in oprichting (VSL i.o.). Een diverse groep van ongeveer twintig geïnteresseerden uit verschillende regio's en achtergronden verzamelde zich voor een middag vol inspiratie en waardevolle inzichten.

Jos van Wegen, voorzitter van netwerkcoöperatie Coopnet en een van de initiatiefnemers van VSL i.o., opende de bijeenkomst met een warm welkom aan alle aanwezigen. Ondanks de uitdagingen van het weer en de afstand was het een genoegen om een dergelijk enthousiast gezelschap te verwelkomen.

Michel Lintermans, mede-initiatiefnemer van VSL en voorzitter van Coöperatie Stationspark Deurne, nam vervolgens het woord om het symposium officieel te openen en alle aanwezigen hartelijk welkom te heten. Een speciale groet ging uit naar Jools Townsend, die vanuit het Verenigd Koninkrijk was overgekomen om ons te inspireren met haar ervaringen van het Community Rail Network.

Het symposium begon met een focus op de Nederlandse situatie, waarbij een presentatie over de Vereniging Station Lokaal in oprichting werd gegeven. Klik op de link hiernaast voor het verslag.

Vorige

Van Idee tot Actie: Bouwen aan een Bloeiende OV-omgevingen